top of page

To už tady bylo...


Pro první neděli ve školním roce je vždy třeba připravit něco pro prvňáčky, tentokrát byli tři. Taky připravit něco pro nové studenty v osmiletém gymnáziu, ti byli také tři. No a mám připraveno něco pro nastupující vedení mládeže, které si Klub UP zvolil na konci loňského školního roku. Tady je text kázání, který si můžete stáhnout. Přidám ještě pořad ekumenických modliteb za žáky a studenty, učitele a profesory, který jsme měli v pondělí v kostelíku Rozeslání sv. Apoštolů. Ten stahujte zde.

A jak to všechno bylo?

Koupil jsem pro prvňáky vedle Studentských pečetí a milosrdných propisek (to jsou ty, co se jedním koncem píše a druhým se dá všechno vygumovat) také korunu. Královskou korunu z papírnictví. A z proutí akátového keře jsem spletl ještě trnovou korunu. Obojí jsem ukryl v černé krabici a dětem na začátku bohoslužeb nabídl, že tomu, kdo se první přihlásí, dám jednu ze dvou královských korun. Tu, kterou si vybere. První vylétla ruka Jonatánovi. Chtěl - no samozřejmě - tu královskou, co vypadá zlatě. Vybral bych si přesně tak, jako on. Taky bych nechtěl trnovou. Jonatán si nasadil korunu na hlavu a já mluvil dále. Když jsem jemu a všem kolem řekl, že kdo chce mít opravdovou korunu ze zlata či jiné přední místo, musí počítat s tím, že trnové koruně nevyhne, cukla mu ručka a korunu rychle sňal z hlavy. Ano, přijdou zkoušky, všelijaká napětí, trápení, ale cíl je jasný. Pán Bůh s námi počítá ve svém království! Jonatán si nesl svou korunu domů a protože je to bystrý kluk, jistě jednou dosáhne té opravdové!

Daniel Kvasnička
 
Nový kostel Církve bratrské
 
Moravská 1222, 571 01 Litomyšl
 
Telefon: +420 733 619 141
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Google+ Basic Black
bottom of page