top of page

Ohrožený druh


Jel jsem tenhle týden jeden den ráno na pozvání Václava Upíra Krejčího (mim a komik) a Václava Knopa (režisér) a Reginy Rázlové do Hájemství. To je malá část obce u Trutnova (mj. naprosto bez dopravního značení a bez jediné směrovky) kde podnikatel koupil pole a postavil na něm "Šmoulov". Doslova. Podnikatel zde postavil zázemí pro svou mezinárodní konzervatoř, kterou provozuje a vlastní.

V Hájemství jsou týden studenti jeho konzervatoře na soustředění. Pedagogové hereckého oddělení jim chtěli pozvat živého malíře, živého sochaře a v mém případě živého faráře. Měl jsem dvě a půl hodiny ohromně zajímavé debary o všem možném i nemožném se studenty a pedagogy (Bible, víra, církev, hřích, utečenci, inkvizice... Domyslete si.) A celou dobu mne Upír Krejčí natáčel na video. Když jsem skončil, představil se mi podnikatel a baron a hned mi řekl, že s politováním má již (!) jednu reakci rodičů na mou "přednášku" a já se podivil a on dodal: "Negativní..." Mně sepnulo, že některý ze studentů to mohl zařídit, když šel na cigaretu. Zajásal jsem upřímně a schválně nahlas, že to je skvělé... Alespoň poslouchali.

Samozřejmě, že mi tím pádem nezaplatil cestu a práci. Byl jsem moc rád, že to Upír natočil :-) Nejsem si vědom, že bych někde překročil platné zákony. Herci se mi složili na benzín...

Uvědomuji si, že toto je budoucnost nás farářů jako ohroženého druhu ve svém vlastním prostoru. Nedotýkat se dětí (téměř ani před svědky) natáčet si svou produkci, tedy vždy alespoň zvuk...

(Fotografie je převzata z veřejného zdroje.)

Daniel Kvasnička
 
Nový kostel Církve bratrské
 
Moravská 1222, 571 01 Litomyšl
 
Telefon: +420 733 619 141
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Google+ Basic Black
bottom of page