top of page

Budeme spolu lámat chléb a dělit kalich

Pokud nezačnou křesťané sdílet chléb a kalich zespoda, těžko se toho dočkají shora. Když si o Vánocích naplánoval P. František Beneš, litomyšlský probošt, že mu pomůžeme s půlnoční, nikdo z nás - kolegů - nečekal, že to nakonec dopadne tak, že půlnoční bohoslužby stihnu jen já a budu také kázat. To ale František naznačil, že mne potřebuje za kazatele.

Po kázání se v běžném mešním ordináriu se zpívanou Rybovou mší rozhodl, že podá jáhnovi, ministrantům a pak přešel celý presbytář a přinesl mně. Vděčně a s podivením jsem přijal chléb, protože vím, že František nezkoumá jak věřím, ale je si jist, že věřím. Při podávání kalicha mi připomněl: "Musíme s tím začít!"

Tak se nedá jinak, než že nabídnu chléb i víno i já jemu. A vlastně všem. Při posledním z večerů Týdne modliteb za jednotu křesťanů budeme mít v Novém kostele prostřený stůl. Budeme mít kvašený i nekvašený chléb, víno i vinný mošt. Budeme mít kalich i malé kalíšky. Po stránce forem vyjdeme vstříc. A podáme bratřím a sestrám to, co jsme sami nezaslouženě přijali, s nevšední radostí.

Setkání Týdne modliteb za jednotu křesťanů jsou od pondělí 19.1. do pátku 23.1.2015 vždy v 18:00 hodin. V pondělí v Českobratrské církvi evangelické (Tomíčkova ul.), v úterý v Husově sboru v setkání Adventistů Sedmého dne (Toulovcovo nám.), ve středu ve společenství Římskokatolickém, v kapli sv. Markéty. Ve čtvrtek ve společenství Církve československé husitské a v pátek v Novém kostele Církve bratrské.

Daniel Kvasnička
 
Nový kostel Církve bratrské
 
Moravská 1222, 571 01 Litomyšl
 
Telefon: +420 733 619 141
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Google+ Basic Black
bottom of page